Головна » 2015 » Травень » 19 » Бізнес-план:планування успіху
7:47 PM
Бізнес-план:планування успіху

Бізнес-план – це техніко-економічне обґрунтування діяльності підприємств в ринкових умовах, програма його діяльності, що характеризує модель підприємства в майбутньому. З іншого боку - це плановий документ, що описує всі основні аспекти майбутньої діяльності фірми у процесі реалізації бізнес - ідеї на певному етапі часу.

Бізнес-план вирішує такі завдання:

· забезпечує більш детальне опрацювання проблеми, що знижує ризик підприємницької діяльності, тобто служить для самоперевірки бізнес-ідеї, що виникла;

· конкретизує перспективи бізнесу у вигляді системи кількісних і якісних показників майбутнього розвитку, тобто дає орієнтири для оцінки ходу реалізації бізнесу-ідеї і її ефективності;

· допомагає одержати безцінний досвід планування, розвиває перспективний погляд на організацію і її робоче середовище;

· готує документальне обґрунтування бізнесу, яке можна подати потенційним інвесторам для вирішення питання про виділення кредиту чи інвестицій , використовувати при наймі вищого управлінського персоналу.

Бізнес-план має чіткі часові межі, після закінчення яких мета бізнес-плану повинна бути досягнута. Він розробляється, як правило, на кілька років. При цьому більш детально проробляються показники першого року діяльності. На відміну від стратегічних і тактичних планів, бізнес-план передбачає опрацювання питань, пов'язаних не з усіма, а з однією конкретною метою фірми, окремим напрямом її діяльності.

Структура бізнес-плану не має строго обов'язкового характеру. Його розділи можуть мати різний ступінь деталізації. Це пов'язано насамперед зі специфікою описуваного бізнесу.

Приблизний склад і коло розв'язуваних питань по розділах бізнес-плану мають такий вигляд:

1. Титульний аркуш – має коротку назву, дату підготовки (може містити попередження про те, що змiст не підлягає розголошенню).

Обов'язкові представницькі дані:

· назва фірми (ім'я підприємця);

· адреса, телефон, факс;

· чи є дана фірма дочірньою компанією чи входить у фінансову групу;

· статутний фонд i т.iн.

2. Резюме. Особливістю цього розділу є те, що він складається за підсумками розробки бізнес-плану. Цей розділ повинен містити в концентрованому вигляді основний зміст бізнес-ідеї й очікувані результати її реалізації: коротко викладену суть проекту та стислий опис основних його параметрів (очікуваний попит, необхідні засоби і шляхи їхнього отримання, ефективність проекту). Обсяг резюме не більше 3-4 сторінок.

Той, хто читає резюме повинен отримати загальне уявлення про бізнес-план. Резюме – ключова частина документа, його “візитна картка“, яка стисло дає уявлення інвестору про бізнес-ідею та наслідки її реалізації. Тому від даного розділу багато в чому залежить, чи буде далі більш детально розглянутий бізнес-план.

Опис бізнесу:

· описується організація бізнесу;

· вказуються основні переваги бізнес-ідеї;

· при необхідності даються деякі технологічні подробиці;

· вказується, чи є досвід роботи фірми за даним напрямком.

3. Товар (послуга). Ознайомлення з цим розділом повинне дати можливість одержати досить повну картину майбутнього товару. Для цього треба при викладенні змісту розділу:

· дати конкретний опис товару (включаючи об'ємні й техніко-економічні характеристики);

· описати можливість удосконалення товару в майбутньому;

· вказати тенденції попиту на аналогічні товари;

· вказати, як вирiшуються питання дизайну, упакування і т.п.

4. Ринок збуту. Матеріал розділу повинен обґрунтовувати майбутній обсяг продаж, тобто мати інформацію про таке:

· хто буде вашим покупцем;

· яка частка фірми на майбутньому ринку збуту;

· які тенденції розвитку даного ринку;

· як планується відслідковувати можливі зміни потреб клієнтів.

Таким чином, визначається обсяг продаж, намічаються шляхи зростання їхнього обсягу.

5. Конкуренція. Цей розділ складається навіть тоді, коли фірма є монополістом у даній сфері бізнесу на ринку збуту. Треба враховувати можливість виникнення конкуренції й обміркувати шляхи нейтралізації її негативних наслідків на обсяг продаж. Найчастіше даний розділ містить відповіді на такі запитання:

· хто є основним конкурентом;

· яке співвідношення вашої і конкурента часток ринку;

· які характеристики товару, умови організації бізнесу і т.п. вселяють у вас впевненість в перемозі над конкурентами;

· які ваші слабкі сторони;

· чи є резерви в конкурентній боротьбі.

У цілому вивчення цього розділу повинне обґрунтувати впевненість у більш високій конкурентоспроможності вашого товару (послуг), а отже, і стабільності бізнесу.

6. Місце розташування. Вдале розташування фірми може скорочувати витрати і приносити додатковий дохід. Розкриваючи зміст цього розділу, звичайно повідомляють:

· за якими адресами розташовані фірма і її підрозділи;

· наскільки пристосовані приміщення до майбутньої діяльності;

· чи існує потреба в додаткових приміщеннях, ділянках землі і як ці питання будуть вирішуватися;

· які переваги дає передбачуване місце розташування.

7. План виробництва. Цей розділ складається більш докладно, якщо є виробнича діяльність.. У будь-якому випадку в розділі розглядаються питання формування витрат. Визначення витрат є кінцевою метою розробки розділу

· витрати на роботу допоміжних підрозділів (можуть виділятися окремо, а можуть входити у відповідні статті калькуляції);

· витрати на оплату праці;

· витрати на утримання апарата управління, і т.ін.

На підставі визначеного попиту, витрат і можливої ціни реалізації встановлюється оптимальний обсяг послуг і робиться висновок про доцільність реалізації бізнес-ідеї.

У цей же розділ включаються питання організації процесу виробництва.

8. Кадри і управління. У цьому розділі наводять дані про майбутнє керівництво (досвід роботи в зазначеній сфері бізнесу, освіта, рекомендації).

Крім того, приводять чисельність працівників, їхній кваліфікаційний склад, інші вимоги до персоналу. Визначають порядок підбору кадрів або перепідготовки персоналу. Вирішують питання організації оплати праці і системи мотивації трудового колективу. З цього розділу інвестор повинен мати впевненість , що даний бізнес під силу керівництву і воно знає, як вирішити кадрові проблеми і забезпечити зацікавленість працівників в ефективній роботі.

9. Фінансовий план. Це один з найважливіших розділів бізнес-плану. Він містить у собі:

· баланс підприємства;

· план прибутків і збитків;

· прогноз руху грошових потоків.

При цьому обмовляється: кількість необхідних інвестицій, організація фінансування й умови, при яких очікується одержання інвестицій, очікуваний термін окупності витрат.

10. Оцінка ризику і страхування:

· які фактори і несприятливі обставини можуть спричинити Вам збитки та якими можуть бути наслідки від них?

· які проблеми можуть виникнути в процесі виробництва і реалізації продукції та які запобіжні заходи передбачені на цей випадок?

· що пропонується в заставу?

Як бачимо із змісту розділів бізнес-плану, його розробка вимагає комплексних знань, починаючи з технології, організації виробництва і закінчуючи питаннями фінансового менеджменту.

Розробка конкретного бізнес-плану в більшості випадків процес творчий, заснований на обліку не тільки загальних закономірностей бізнесу але і специфічних умов, особистого досвіду і знань підприємця.

УСПІХУ ! 

Переглядів: 235 | Додав: Creator | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Investigationes
CHARLES S. ANDREWS
3139 Brownton Road
Long Community, MS 38915



+7 495 287-42-34 info@ucoz.com
Mirum
sample map